הפורנו הוא רק תירוץ

google-grafittiהצעת החוק של ח״כ שולי מועלם, שעברה אתמול בועדת השרים לעניני חקיקה, מהווה סכנה אמיתית לחופש ולפתיחות של רשת האינטרנט בישראל.

קריאה דקדקנית של ההצעה מגלה שהיא אינה מזכירה את המילה "פורנו" אלא קובעת שהשר הממונה יוכל להורות על חסימת אתרים "בעלי אופי פוגעני".

בהצעת החוק לא מוסבר מהו אותו "תוכן פוגעני" – הוא בוודאי כולל פורנו, אבל אין ספק שיהיו כאלה שימצאו עוד נושאים רבים אחרים, שנויים במחלוקת ציבורית, שימצאו דרכם להגדרה הרחבה של "תוכן פוגעני".

כלומר לוקחים חוק שכל מהותו היא "סתימת פיות" ו-"צנזורה" אך משווקים אותו לציבור באמצעות המושג "פורנו" והגנה על קטינים. כיוון שברור שאין בר דעת שפוי אחד שיתנגד לחוק הכורך "פורנו" עם ילדים, הצלחת החוק מובטחת.

מדובר במדרון חלקלק מאוד שיהפוך את רשת האינטרנט הפתוחה והדמוקרטית לסוג של מקור מידע מפוקח שבו "האח הגדול" מסיר אתרים שלא מוצאים חן בעיניו.

מי שרוצה למנוע מילדיו לצפות בפורנו יכול, כבר היום, לפנות לספק האינטרנט ולהפעיל שירות סינון תכנים. שירות זה מסופק על ידי כל הספקים, חינם אין כסף והפעלתו על קו האינטרנט שלכם היא מיידית.

לכן החוק המוצע אינו רק מיותר, אלא הוא גם מסוכן. איגוד האינטרנט, שבו אני חבר הועד, פירסם מסמך מפורט בנושא. אנא הקדישו לו כמה דקות.

https://www.isoc.org.il/freedom-of-internet/freedom-of-speech/website-blocking-censonship

** התמונה בראש הפוסט היא גרפיטי מחאה שפורסם בטורקיה ב-2014, בעקבות חסימת האינטרנט שם.  הוא מסביר לגולשים כיצד, על ידי שינוי כתובת ה-DNS, ניתן לעקוף את הצנזורה על רשת האינטרנט.

השארת תגובה