חם ב-HOT

מנקודת מבט היסטורית, האירועים של החודשים האחרונים ירשמו כמשמעותיים ביותר בתולדות חברת HOT.

מאז כניסתו של פטריק דרהי לחברה, באמצע השנה שעברה, הוא פועל בה באסטרטגיה דו ראשית.  מצד אחד, ועל ידי רכישת חלקם של בעלי מניות אחרים, הוא מגדיל בהתמדה את אחזקותיו בחברה.  מטרתו היא להשיג שליטה מלאה בחברה שתאפשר לו לפעול בה ללא הפרעה.  מצד שני, הוא עוסק ביעול המערכת התפעולית של החברה וביצור מעמדה כחברת התקשורת המובילה בישראל.

שירות הלקוחות של HOT, שזכה לקיטונות של ביקורת והביא את משרד התקשורת לקנוס אותה באחרונה בסכום כולל של כ-200 אלף שקל, עבר שדרוג משמעותי.  בחודשים האחרונים זמני ההמתנה הארוכים התקצרו והיחס ללקוחות השתפר.

בנוסף, ביצע דרהי בסוף השנה שעברה צעד משמעותי נוסף ורכש את השליטה בחברת מירס.  מירס, שיש לה פחות מחצי מיליון לקוחות, רובם מכוחות הבטחון וההצלה, מתקשה בשנים האחרונות להתחרות בשאר חברות הסלולר – סלקום, פלאפון ופרטנר.  בסיס הלקוחות הקטן וההתבססות על טכנולוגית סלולר יחודית, השאיר את מירס מאחור, אולם כל זאת עומד להשתנות כאשר מירס תמוזג בקרוב לתוך חברת HOT.

המיזוג הזה קיבל אתמול רוח גבית ממשרד התקשורת שהחליט להפחית את דמי הקישוריות הסלולרית ב-84% – מ-25 אגורות לדקה לכ-4.1 אגורות לדקה.  דמי הקישוריות הם הסכום שמעבירה חברה סלולרית אחת לרעותה, כאשר לקוח ברשת הסלולרית שלה יוזם שיחה ליעד הנמצא ברשת הסלולרית של רעותה.

כיוון שנתח השוק של החברות הסלולריות הגדולות הוא דומה למדי, דמי הקישוריות שהן צריכות להעביר ביניהן מתקזזים.  לעומת זאת, נטל דמי הקישוריות של מירס, שמחזיקה רק כ-7% מהשוק, הוא משמעותי ביותר.  ההחלטה  על הפחתת דמי הקישוריות מטיבה מאוד את מצבה של מירס שגם ככה תצטרך להשקיע מיליונים רבים בשדרוג המערכות שלה לטכנולוגית GSM.

בתחום האינטרנט, אסור לשכוח שעל שולחנו של משרד התקשורת עדיין מונחת בקשתה של HOT לקבלת רישיון ISP.  הסאגה סביב מתן רישיון זה נמשכת כבר למעלה משנתיים, אך נראה שהיא עומדת להסתיים באופן חיובי בשבועות הקרובים.

המיזוג של מירס וקבלת רישיון ה-ISP, יביאו את HOT למעמד יחודיי.  היא תהיה חברת התקשורת הראשונה בישראל שבאפשרותה לספק 5 שירותי תקשורת שונים – תשתית אינטרנט, גישה לאינטרנט, טלוויזיה רב ערוצית, שירותי טלפון קווי ושירותי טלפון סלולריים.  בפועל, ופרט לאספקת שירותי חיוג בין לאומי, תכסה חברת HOT את כל הצרכים התקשורתיים של הצרכן הבייתי.

נראה שתחת בעלותו של דרהי עולה HOT על דרך חדשה.  לאחר שנים של דשדוש, שהתבטא בשירות קלוקל ונטישה של לקוחות רבים, מסתמן מפנה משמעותי בחברה.  HOT, שאינה כפופה למגבלות שמטיל משרד התקשורת על בזק, תוכל לגלות גמישות וזריזות והיא תהווה אלטרנטיבה משמעותית לבזק, המחזיקה ב-YES ופלאפון.

3 תגובות לפוסט “חם ב-HOT”

  1. […] This post was mentioned on Twitter by NetCHEIF. NetCHEIF said: ‫חם ב-HOT‬ http://goo.gl/fb/sJutz […]

  2. rafid1 בתאריך 5 במאי, 2010 בשעה 08:43

    קשה לי לדמיין מה יקרה כשהוט תהייה גם ISP ותתחרה בכל שאר הספקיות. הגינות ותנאים שווים לתחרות – לא יהיו כאן, אם לא תהיה רגולציה. ואני לא מאמין שרגולציה אפקטיבית אפשרית בכלל במצב הזה.
    גם אם ינתנו לבזק אותם תנאים – זה יהפוך את השוק לסופר-דואופול, וינטרל/ישמיד למעשה את כל שאר הספקיות 🙁

  3. שלוש הערות:
    1.נכון שיש שיפור ברמת השירות של HOT. אני מרגיש זאת כמנוי. הבעייה היא שהוט ובעיקר מירס צריכות להשקיע סכומי עתק בשידרוג המערכות הקיימות ו/או החלפתן. פטריק דרהי גם ככה ממונף ברמה גבוהה מאוד בפעילויותיו באירופה. עם מה שמתחולל שם עכשיו מניין יביא את המימון להשקעות הנוספות ומה עם שני שותפיו האחרים שיצטרכו גם הם להכניס יד לכיס – ידיעות אחרונות ופישמן. גם פישמן ממונף מעל לאוזניו. ידיעות היא כידוע קבוצה פרטית אבל לאור מצב העיתונות בכללי, גם המקורות שלהם לא ברורים.
    2. הורדת דמי הקישוריות בצורה דרמטית עשוייה במידה מסוימת להיטיב גם עם מירס אבל לפגוע בכלל המפעילות הסלולריות לרבות מירס. קודם כל זה יפחית מאוד את עלויות הוצאת השיחה מקווים נייחים, ויעודד גם שימוש בVOIP כאשר ניתן להתחבר מהסמארטפונים באמצעות שרתי VOIP וWI FIכבר היום, אבל הורדת המחיר תיצור תמריץ כלכלי לרכוש מהמפעילות הסלולריות אינטרנט סלולרי ולהעביר את השיחות על גבי הפס בVOIP. על חשבון השיחות הסלולריות.
    3. אם לדרהי ואנשיו יהיה שכל הם יביטו סביבם ויראו שספקי הטלביזיה מפסידים כסף או בקושי מרויחים. ספקי הטלפוניה והאינטרנט מרויחים. HOT חלשה מאוד במגזר העסקי והפקירה את השוק הזה לבזק 012 וסלקום. נראה מה יעשו בתחום הזה. שם צריך להשקיע המון בשיווק והשוק הזה לא סלחני לכשלי שירות.

השארת תגובה