הוט מתחממת

BEZEQ vs. HOTבתחילת השבוע פרסם משרד התקשורת דו"ח מפורט המסכם את פניות הציבור בנושא טלקום בשנת 2015 ומשלל הנתונים הסטטיסטים המפורטים בו, דווקא זה הנוגע לתשתית האינטרנט הוא זה שמשך את ליבי.

אם מתעלמים לרגע אחד מחברת Unlimited, שהפריסה שלה מאוד מצומצמת, האפשרויות היחידות העומדות בפני מי שמעוניין בתשתית לאינטרנט הן בזק (בטכנולוגית xDSL) ו-HOT (בטכנולוגית DOCSIS).

אמנם בשנה האחרונה, עם פתיחת השוק הסיטונאי, נוצרה אפשרות לרכוש את את התשתית ממגוון ספקיות אינטרנט (כמו 012, נטוויז'ן, אקספון וכד'), אך כידוע, אצל כולן, היא מבוססת על הטכנולוגיה של חברת בזק ועדיין לא קיים שוק כזה על התשתית של HOT.

בעמוד 8 של הדו"ח משווה המשרד את מספר התלונות המוצדקות שהוגשו אליו לגבי כל אחת מהחברות ואת הדירוג שלהן על פי גודל החברה.  מההשוואה הזו עולה שחל מהפך כמעט מושלם בין בזק ל-HOT, שמן הראוי לשים אליו לב.

למרות שמצבה של בזק הוגדר כ-"תקין", הרי שבפועל היחס בין מספר התלונות המוצדקות נגדה ב-2015 לחלקה בשוק עלה פי 3 – מ-0.33 ב-2014 ל-0.9 בשנה שעברה.  לעומת זאת אצל חברת HOT נרשם שיפור משמעותי והיחס הזה ירד בחצי – מ-2.29 ל-1.1.

כלומר, מיחס של 10 תלונות מוצדקות נגד הוט לעומת 1 בלבד נגד בזק ב-2014, ב-2015 נרשם בינהן שיוויון בכמות התלונות המוצדקות.

משרד התקשורת משער שההתדרדרות של חברת בזק נובעת מפתיחת השוק הסיטונאי אך לדעתי העובדה שבזק מתקשה מאוד לספק את המהירות המאפיינת את חבילות האינטרנט שהיא משווקת, מהווה גם היא גורם משמעותי.

כידוע, לקוח שרוכש חבילה של 100M בתשתית VDSL (ואין זה משנה אם ישירות מבזק או דרך השוק הסיטונאי), מקבל בפועל כ-60M עובדה שככל הנראה משפיעה על שביעות הרצון שלו.

לעומת בזק, חברת HOT, באמצעות הטכנולוגיה שלה, מצליחה לספק את המהירות המובטחת בחבילות התשתית שלה ואין ספק ששביעות הרצון של לקוחותיה מכך היא גבוהה יותר.

אמנם לבזק יש בארסנל הטכנולוגי פתרונות למצב הזה (כמו Vectroing ו-G.Fast) אך הן עדיין לא מיושמות באופן נרחב והאחרונה מביניהן אף נמצאת בשלבי ניסוי בלבד.

בכל מקרה עד ליישומן המלא של טכנולוגיות הללו, התשתית של HOT – המספקת היום חבילות המגיעות למהירות של עד 500M, תמשיך להיות עדיפה וכך גם שביעות הרצון ממנה.

4 תגובות לפוסט “הוט מתחממת”

  1. הבעיה היא ההעלאה האיטית יותר בהוט. צריך את תוכנית ה-200Mb שלהם בשביל משהו סביר.

  2. […] הפוסט פורסם לראשונה בבלוג NetCHEIF. […]

  3. […] הפוסט פורסם לראשונה בבלוג NetCHEIF. […]

  4. יהודי בתאריך 9 בינואר, 2019 בשעה 01:04

    הבעייה העיקרית בשיווק של בזק (מהפן הטכנולוגי) היא לא שאנשים משלמים על 100 מגהביט לשנייה ובפועל מקבלים 60, אלא שבזק לא מפרסמים את מפת הפריסה שלהם, ומשווקים את השירות שלהם כאילו הוא זמין בכל הארץ (לכן אנו בינתיים משלמים רק על 40 מגהביט לשנייה בינתיים, האיזור שלנו תומך רק עד ~36 מגהביט לשנייה).

    אגב, גם אצל הוט השיווק לא ישר, כיוון שהם מדברים רק על המהירות הגסה, ולא על העיכוב שבין כל פעולה (latency).
    נוסף על כך, הם (בדומה לספקי דוקסיס אחרים, אך גרוע מכך) נועלים אותך דווקא למוצרי התקשורת שלהם, מבלי לתת לך אפשרות להתחבר באמצעות משהו שקנית באופן עצמאי (אפילו רשימה של מוצרים מותרים אין), הן מהצד של החייגן, והן מהצד של קולט השידורים.

    בינתיים, אני ממליץ (למי שמוכן ויכול) לקנות מוצרי תקשורת שאפשר להחליף להם את הקושחות (דוגמה, הש'יאומי מי נתב 3 ו- 3G, לאחר שצורבים להם פנדורהבוקס, OpenWRT, או פאדאבאן, ניתנים להגדרה לפי החוקים בארץ).

השארת תגובה