כיצד לחסוך בגישה לאינטרנט בבתי מלון

רובנו זקוקים לגישה שוטפת לרשת האינטרנט והפופולאריות ההולכת וגדלה של מכשירים חכמים המצוידים בחיבורי WiFi הופכת אותה לקלה וגמישה הרבה יותר.  בעבר גישה אלחוטית לרשת האינטרנט היתה אפשרית רק באמצעות מחשבים ניידים המצויידים בכרטיסי רשת אלחוטיים והיא היתה מקובלת בעיקר על ידי אנשי עסקים. 

אלא שבזמן האחרון ניתן למצוא יכולת WiFi לא רק במחשבים ניידים אלא גם בטלפונים סלולריים, במחשבי כף-יד, ב-netbook-ים זולים ובנגני מוזיקה.  הגישה לרשת האינטרנט באמצעות מכשירים ניידים אלה מרחיבה מאוד את הצורך בגישה רצופה ושוטפת לרשת האינטרנט, לא רק בבית ובמקום העבודה אלא בכל מקום בו אנו שוהים.

בעסקים רבים, כמו בתי קפה, קניונים ומסעדות, ניתן למצוא היום נקודות גישה אלחוטיות חופשיות (hotspots), המאפשרות התחברות לרשת האינטרנט.  הבעלים של עסקים אלה מבינים שאספקת גישה חופשית אל רשת האינטרנט מושכת לקוחות, מגדילה את ההכנסות וכל זאת ללא השקעה גדולה מצידם.  אבל דווקא באחד מסוגי העסקים הנפוצים ביותר – בתי מלון – עדיין ננקטת גישה ארכאית הרואה באספקת חיבור לאינטרנט מותרות.

על מחירי האינטרנט בבתי מלון נכתב כבר רבות (לאחרונה כאן), אבל ככל שהשימוש באינטרנט הופך להיות נפוץ ומקובל יותר, כך גובר התסכול מהעלויות השערורייתיות שהמלונות בישראל מרשים לעצמם לגבות עבור חיבור זה.   גם אם אינך איש עסקים המגיע למלון מצוייד במחשב אישי, אלא אורח מן השורה עם מכשיר סלולארי בעל יכולת WiFi, עדיין תצטרך להיפרד מסכומי כסף נכבדים עבור הזכות לגלישה מזדמנת ברחבי המלון.

ברוב המלונות בארץ תעריף הגלישה היומי שקול כנגד התשלום הנדרש עבור חודשיים או שלושה של חיבור אינטרנט בייתי או כנגד התשלום החודשי לחברת הסלולר עבור חבילת גלישה סלולארית.   לדוגמא, במלון בו התארחתי בערב ליל הסדר התעריף ליום גלישה נקבע על 89 שקל, כאשר המהירות האלחוטית המסופקת ברחבי המלון היא בתקן B בלבד.  תעריף זה מהווה יותר מ-10% מעלות השהיה היומית לזוג באותו מלון בערב החג וכ-20% מתעריף השהיה ביום רגיל!

על הנהלות בתי המלון להפנים שהצורך בחיבור לאינטרנט הוא נחלת הכלל והימים בהם היה אפשר לגבות סכומי כסף גבוהים מאנשי עסקים המחייבים את חשבון העסק, עברו.  במלונות רבים בחו"ל ניתנת היום גישה חינמית לרשת האינטרנט ובמצבים בהם הדבר אפשרי, יש לבחור במלונות אלה.  במלונות אחדים בארה"ב נתקלתי בתעריף מפלה – עבור גלישה באמצעות מחשב נגבה מחיר מלא אך גלישה באמצעות iPhone היא חינמית או קרובה מאוד לחינמית ($1 עד $2).

בכל מקרה בהם אינכם מרוצים מתעריפי הגלישה, אני ממליץ לנקוט את הצעדים הבאים:

  • להתלונן.  כדאי מאוד לגשת לפקיד הקבלה ולהתלונן על התעריפים.  לעיתים עצם התלונה וחוסר שביעות הרצון (בעיקר במלונות בחו"ל) יביאו להוזלה נקודתית של תעריף הגלישה.
  • בסיום השהיה בבית המלון מומלץ להקדיש מספר דקות למילוי את טופס המשוב ולהתלונן בו על תעריפי הגלישה.
  • מי שזמנו בידיו, מוזמן לכתוב להנהלת הרשת או המלון מכתב ולציין את חוסר שביעות הרצון מתעריפי הגלישה.
  • לחפש בסביבת המלון נקודות גלישה חינמיות. כדאי לקרב את המחשב/טלפון לחלון החדר ולאתר נקודות גישה חינמיות המצויות בסביבת המלון.
  • אם הדבר אפשרי, לאתר בסביבת המלון בית קפה או קניון המציעים נקודות גישה חינמיות.
  • מי שמתארח במלונות בארץ לעיתים קרובות צריך לשקול ברצינות רכישת חבילת גלישה סלולארית.
  • מי שמתארח במלונות בחו"ל יכול לרכוש מנוי לאחד משירותי הגישה הבין לאומיים כמו Boingo.  ניתן לרכוש שירותים כאלה גם דרך החברות הסלולריות.

3 תגובות לפוסט “כיצד לחסוך בגישה לאינטרנט בבתי מלון”

  1. לא הייתי ממליץ להתקרב לבוינגו. מנסיון, מדובר בחברה שנוקטת ב-"שיטת מצליח" ומחייבת חיובים שונים ומשונים ללא סיבה ברגע שמתפתים ומוסרים להם את מס' כרטיס האשראי. עדיף חבילת גלישה סלולארית.

    http://www.ihateboingo.com

  2. […] This post was mentioned on Twitter by NetCHEIF. NetCHEIF said: ‫כיצד לחסוך בגישה לאינטרנט בבתי מלון‬ http://goo.gl/fb/A3iek […]

  3. אלעד בתאריך 2 במאי, 2010 בשעה 22:35

    הנה סקירה על WIFI במלונות, בעיקר בארה"ב וקצת בעולם:
    http://www.hotelchatter.com/story/2010/4/25/185731/065/hotels/HotelChatter_s_2010_Hotel_WiFi_Report

השארת תגובה