גוגל כובשת עוד חלקה ונכנסת לשוק הנתבים

OnHubגוגל, ענקית הטכנולוגיה, הכריזה אתמול בערב על מוצר חדש ומפתיע – נתב בייתי (router) ייחודי שפותח בשיתוף עם חברת TP-LINK.

הנתב, המכונה OnHub, תומך בתקן 802.11ac ומקוטלג כ-AC1900.  הוא כולל לא פחות מ-13 אנטנות נפרדות ותומך בו זמנית הן בתדר 2.4Ghz והן בתדר 5Ghz.  לכל תדר מוקצות 6 אנטנות נפרדות, כאשר האנטנה ה-13 מיועדת לבקרה והעברת ההתקנים האלחוטיים השונים בין שני התדרים.

צורתו הגלילית של ה-OnHub וכמות האנטנות מזכירה במידה מסויימת את ה-DIR-645, אותו סקרתי בעבר, שגם הוא כלל מספר רב של אנטנות.

למרות שגוגל לא פירטה את הסיבה לכמות החריגה של האנטנות, יש להניח שהן תומכות במנגנון מסויים של Beam Forming המאפשר למקד את עוצמת השידור בכיוון מסויים.  באופן זה ניתן להשיג טווח פעולה רחב יותר ותמיכה במספר התקנים אלחוטיים, בו זמנית.

הנתב, המבוסס על מעבד כפול ליבה (IPQ8064) של חברת Qualcomm הפועל במהירות 1.4Ghz, מציג עוד מספר תכונות ייחודיות.  הוא כולל רמקול אלחוטי בממשק Bluetooth ובחלקו העליון ניתן למצוא טבעת לדים המספקת תאורת רקע.

כמו כן הוא תומך בטכנולוגית ZigBee אשר מאפשרת תקשורת אלחוטית צרת פס המיועדת לתמיכה בישומי "בית חכם".  בנוסף לכל אלה, הוא גם כולל כניסה אחת בממשק USB 3.0.

בניגוד לתכונותיו המתקדמות, הנתב דל מאוד ביציאות קוויות – יש לו כניסת WAN אחת ויציאת LAN אחת בלבד, הפועלות במהירות 1G.  מיעוט היציאות מצביע על כך שגוגל מייעדת אותו בעיקר לתקשורת אלחוטית.

כחלק מהכוונה הזו גוגל מבטיחה, שבניגוד לנתבים אחרים המבוססים על תפריטים מורכבים, ההגדרה של הנתב תוכל להתבצע גם דרך אפליקציה יעודית המכונה Google On App מיועדת למכשירים אלחוטיים.

הנתב, המגיע בשני צבעים – כחול ושחור – ניתן להזמנה כבר עתה בעלות של $200 דרך החנות של גוגל (ומגוןן רחב ערוצי הפצה נוספים) ויסופק ללקוחות החל מה-31.8.2015.

גוגל גם רמזה ש-OnHub אינו המוצר היחידי שלה בתחום הנתבים ושבקרוב היא תכריז על מוצר נוסף, המפותח בשיתוף פעולה עם חברת Asus.

ה-OnHub הוא אבן בניין נוספת במאמץ הבלתי נלאה של גוגל לקרב ולפשט את האינטרנט לכלל אזרחי העולם.

הוא מהווה נדבך נוסף בשרשרת הפרויקטים נוספים של החברה כמו Loon, המספק אינטרנט באמצעות בלוני פורחים, ו-Google Fiber המספק אינטרנט במהירות 1G במספר מרכזי ערים בארה"ב.

2 תגובות לפוסט “גוגל כובשת עוד חלקה ונכנסת לשוק הנתבים”

  1. מצוין איפשהו איך הנתב יתמודד עם מהירויות של 1Gbps?
    שמעתי שרוב הנתבים כיום לא יודעים להתמודד עם מהירות כזאת בערוצים העולה והיורד בו"ז (זה נכון?), ותהיתי היכן עומד הנתב של גוגל בעניין הזה.

  2. בשלב הזה אין עוד מבחני ביצועים לנתב הזה כך שלא ידוע מה המהירות האפקטיבית שלו – הן בחלק האלחוטי והן בחלק הקווי. אני מניח שבסמוך למועד ההשקה יתפרסמו סקירות מקיפות הכוללות נתונים אלה.

השארת תגובה