חדשות מבית סיסקו

חברת סיסקו (Cisco) רשמה אתמול שני ציוני דרך בתחום תקשורת רחבת הפס.

ציון הדרך הראשון נרשם בהכרזה של סיסקו על הנתב ה-CRS-3.  זהו נתב מסחרי המיועד לחברות תקשורת וספקי אינטרנט והוא מסוגל להגיע למהירות של עד 322Tbps (כלומר 322,000Gbps).  הוא מיועד לענות על הדרישה ההולכת וגוברת מצד המשתמשים ברשת לשירותי אינטרנט שאינם רק גלישה ודוא"ל.  הנתב, שעלותו כ-$90,000, יאפשר לחברות התשתית שירכשו אותו להעביר בינהן סרטים וקבצי מדיה במהירות גבוהה מאוד.

בהכרזה סיסקו ציינה שבאמצעות הנתב אפשר יהיה להעביר כל סרט שנוצר אי פעם, תוך כ-4 שניות.  אמת מידה נוספת ליכולתו של הנתב היא האפשרות שהוא מספק לכמיליארד אנשים (שישית מאוכלוסיית העולם) לבצע באמצעותו, בו זמנית, שיחת טלפון ב-VOIP.

ציון דרך קצת פחות משמח שיצא ממטה סיסקו היא נטישת תחום ה-WiMAX.  לפני כשנתיים וחצי רכשה סיסקו את חברת Navini, שהתמחתה בתחום ה-WiMAX, ובאמצעותה היא קיוותה לקבל דריסת רגל משמעותית בשוק.  בעת הרכישה ציינה סיסקו, ששורשיה נטועים בתחום האינטרנט, שטכנולוגית מודמי ה-WiMAX שפותחה ב-Navini תספק לה קפיצת מדרגה גם לתחום הטלקום.

אולם בתקופה האחרונה, ובמיוחד אחרי ההכרזות ב-MWC, נראה שדווקא טכנולוגית ה-LTE, שהגיעה לשוק הרבה אחרי WiMAX, היא זו שתוביל את חברות הסלולר אל הדור הרביעי (4G).  בשלב הזה נראה שסיסקו החליטה להתמקד מחדש בליבת העסקים שלה – תקשורת אינטרנט – ולנטוש את זירת הקרב המתנהלת בין WiMAX ל-LTE.

בשבועות הקרובים אני אפרסם סדרת פוסטים שיסקרו את טכנולוגיות ה-WiMAX ו-LTE.  אם ברצונכם לקבל התראה בעת שפוסטים אלה יפורסמו, הרשמו לעדכונים אוטומטיים מהבלוג כאן.

עדכון – סקירת טכנולוגית ה-WiMax פורסמה כאן.

תגובה אחת לפוסט “חדשות מבית סיסקו”

  1. סקירה מפורטת על טכנולוגית ה-WiMax פורסמה כאן — http://www.netcheif.com/Articles/WiMax-LTE/WiMax.htm

השארת תגובה