האם שוק מצלמות ה-IP סוף סוף מתרומם?

Provision PT-737בסוף השבוע שעבר רכשה Nest, חטיבת מוצרי האוטומציה הביתית של גוגל, את חברת Dropcam המתמחה בפיתוח של מצלמות אבטחה המתחברות אל הרשת הביתית.

המצלמות של DropCam מתאפיינות בקלות ההתקנה שלהן וביכולת לצפות בתוכן המצולם על ידן מכל נקודה בה יש חיבור אל רשת האינטרנט.

Nest עצמה, שפיתחה שני מוצרים מתוחכמים – תרמוסטט ו-גלאי עשן, נרכשה על ידי גוגל לפני כשנה על מנת לתת לה דריסת רגל בשוק הבית החכם.  עתה, עם רכישת DropCam יש להניח ש-Nest תשלב את טכנולוגית המצלמות של DropCam במוצריה, תוך התבססות על שירותי הצפיה בענן.

המעבר לשימוש בענן, לצורך בקרה וניטור של מצלמות אבטחה בחיבור IP, היא מגמה שהולכת ומתגברת כיוון שהיא הופכת את ההתקנה וההגדרה הראשונית שלהן לקלה ופשוטה.  אם בעבר התקנת מצלמת IP היתה עניין מורכב, שכלל הגדרות Dynamic DNS והפנית פורטים, עתה כל מה שנדרש הוא חשבון משתמש בענן ותוכנת צפיה בטלפון החכם.

לפני מספר חודשים סקרתי מצלמת אבטחה של חברת D-Link העושה שימוש בענן ובשבוע שעבר כתבתי על מצלמה חדשה מבית D-Link המאפשרת לנטר באופן דו-כיווני את מצב התינוק.  מצלמות אלה קלות מאוד להתקנה, כוללות מנגנוני אבטחה טובים והשימוש השוטף בהן אינו דורש ידע טכני.

האטרקטיביות הגוברת של מצלמות מסוג זה הביאה לכך שעתה ניתן למצוא בחנויות "בזק-סטור" מצלמת אבטחה מבית Provision שההתקנה שלה מתבצעת מהטלפון החכם על ידי סריקת קוד QR.  מצלמה זו, דגם PT-737, מצלמת באיכות HD וניתן להזיז את העדשה שלה, באמצעות ממשק הטלפון החכם, לצדדים ומעלה-מטה (Pan/Tilt).

באדיבות חברת "פיקוק" קבלתי לבדיקה מצלמה מדגם זה ובקרוב אפרסם עליה סקירה מקיפה.

השארת תגובה