איך מחברים סוויץ' כאשר אין שקע חשמל פנוי

DCSW-1005Uלפני מספר שבועות פנה אלי בדוא"ל אחד מקוראי הבלוג ושאל שאלה מעניינת.

אני פונה אליך עם בעיה שאני מקווה שתוכל לעזור לי איתה. יש לי ארון תקשורת קטן עם שקע שבו שמתי את הראוטר. כל היציאות של הנתב מלאות ואני חייב לחבר אליו עוד שני מחשבים. בארון יש מקום לסוויטש קטן אבל אין מקום למפצל מתח ושני ספקים. מה אני יכול לעשות?

בזמן האחרון אני מקבל די הרבה שאלות מסוג זה אבל בדרך כלל הן נוגעות בתוספת של מחשב אחד.  במקרים אלה אני ממליץ על הפתרון עליו כתבתי בשבוע שעבר, המאפשר חיבור של שני מחשבים באמצעות כבל רשת אחד.  חיבור מעין זה הוא פשוט מאוד, אינו זקוק למקור מתח והמקום שהוא תופס בארון – אפסי.

לעומת זאת, במקרה זה השואל מבקש להוסיף לנתב שני חיבורים נוספים ולכן נדרשת אסטרטגיה אחרת.  בקשתי מהשואל מספר פרטים ומהם הסתבר שהנתב שיש לו הוא ה-Netgear VVG2000N, אותו הוא קיבל מבזק לפני כשנתיים.  בשלב ראשון הצעתי לו להחליף את הנתב ל-DSL-6740U של D-Link, שמימדיו קטנים יותר, אבל אחרי בדיקה התברר שהחלפת הנתב לא תפנה מספיק מקום בארון.

גם הצעות לשים את המתג מחוץ לארון התקשורת או באחד החדרים, נדחו.  הראשונה מטעמים אסתטיים – הוא לא רצה מתג שתלוי על הקיר והשניה, בגלל שזה דרש סלילת כבל רשת בין שני חדרים.  גם ההצעה למקם את הנתב באחד החדרים ומתג בעל 8 כניסות בארון התקשורת התבררה כלא ישימה, שוב בגלל הצורך להעביר כבל רשת בין שני חדרים.

בשלב זה החלטתי לבדוק את נתוני צריכת הזרם והמתח של מתג טיפוסי, מתוך מחשבה שאולי יהיה אפשר למצוא עבורו ספק כוח אחר, שהוא קומפקטי יותר.  מהמפרט של מרבית המתגים המודרנים, הפועלים במהירות של 100Mbps, מתברר שהם מופעלים על ידי ספק כח של 5V/0.6A.  נתונים אלה, שכמעט זהים לאלה המסופקים על ידי יציאת USB 2.0 (במקרה זה 5V/0.5A), הביאו אותי למחשבה שאולי ניתן למצוא מתג שיפעל על המתח המתקבל מיציאת ה-USB שכבר קיימת בנתב שברשות השואל.

באופן מעט מפתיע, חיפוש בגוגל של המונח "usb powered switch" מעלה עשרות אלפי תוצאות כשבמקומות הראשונים ניתן למצוא מתג 10/100 של חברת BlackBox בעלות של $34.95 ומתג דומה של חברת DualComm בעלות של $25.95.  מי שמעוניין במתג הפועל במהירות של 1G יוכל למצוא מענה באמצעות המוצר הזה שעלותו $69.95.  (כל המחירים רלוונטים בארה"ב ואינם כוללים דמי משלוח)

בבדיקה שערכתי, לא הצלחתי למצוא בארץ מתג המופעל באמצעות חיבור USB ולכן, אם יבוא של מתג כזה מחו"ל אינו אופציה רלוונטית, צריך לנקוט גישה אחרת.  במקרה זה אני מציע לרכוש בארץ מתג פשוט כמו ה-ES-3305P של Edimax (שהוזכר לעיל) או את ה-TL-SF1005D של חברת TP-Link ולהזמין ב-EBAY או ב-DX רק את כבל ה-USB שבקצה שלו יש חיבור מתח עגול.  בעלי ידיים טובות וידע בסיסי באלקטרוניקה אף יוכלו לשפצר כבל כזה בעצמם.

ומה לגבי השואל שבגללו כל הפוסט הזה נרשם?  הוא רכש את המתג של DualComm וכתב לי שהפתרון עובד באופן מושלם.

4 תגובות לפוסט “איך מחברים סוויץ' כאשר אין שקע חשמל פנוי”

  1. נחמד שאתה מוצא זמן גם לעדכן את האתר, גם לעבוד ביום יום (אני מניח) גם להשתתף באיגוד האינטרנט הישראלי, וגם לענות לאנשים.
    שפו… נחמד שיש אנשים כמוך,
    כל הכבוד

  2. רעיון מקורי! אהבתי.

  3. יש גם פתרון של Power-Over-Ethernet, אבל יכול להיות שזה רק בנתבים יקרים מידי.
    טוב לדעת שיש גם עם USB,

  4. שלום רב ,
    אתמול הצלחתי לפתור את הבעיה הזאת … כל מי שנתקל בה יכול לנסות . אצלי זה עבד ועוד איך !!!
    בארון תקשורת אין לי שקע לחבר את הסוויץ' ! ולכן הפתרון שמצאתי ואכן עבד , הוא : לקנות זוג מתאמי POE INJECTOR (זוג מתאמים פאסיבים שמעבירים חשמל על גבי כבל רשת ) . כל מתאם מתחלק לשלושה ראשים – ראש ראשון אתרנט זכר שנכנס לסוויץ' , ראש שני באותו צד הוא ראש מתח שנכנס לפתח התח בסוויץ' , וראש שלישי – בצד השני של המתאם הוא ראש אתרנט נקבה שאליו מחברים את הכבל רשת שרצינו להכניס לסוויץ' . צד ראשון של הכבל רשת כבר מחובר !
    עכשיו לוקחים את המתאם השני ומחברים אליו (בצד של הראש אתרנט הנקבה) את הצד השני של הכבל רשת (שהיה אמור לכנס לראוטר שלנו ישירות ) , בצד השני של המתאם יש לנו עוד שני ראשים – אחד ראש נקבה למתח שמכניסים אליו את החוט מתח של השנאי שקיבלנו עם הסוויץ' ומכניסים את השנאי לשקע החשמל , הראש השני באותו צד הוא ראש אתרנט זכר – מכניסים אותו לראוטר שלנו . תנסו וזה עובד !!!
    תדאגו לזה שהמתאם POE שאתם קונים מעביר מתח מעל 5V ( אני קניתי של 24V ) כי רוב השנאיים של הסוויצ'ים עובדים על שנאי של 5V .
    מקווה שעזרתי

השארת תגובה