כמה מחשבות קצרות על ה-FiberBox של חברת HOT

FiberBoxעופר לאור מ-HomeTheater.co.il פרסם סקירה יפה של קופסת ה-FiberBox החדשה של HOT, תוך שהוא מתמקד בעיקר בהבטים שלה כממיר ומזרימדיה (streamer).

הסקירה כמעט ולא נוגעת בהיבטים של ה-FiberBox כנתב ובהקשר חייבים לזכור שעל מנת להנות מכל התכונות הנסקרות, ה-FiberBox חייב להיות הנתב הראשי בבית.

המשמעות היא שה-FiberBox יהיה זה שישמש כשרת ה-DHCP, כ-NAT, שהפנית הפורטים חייבת להתבצע דרכו וכיוב'.  אם לוקחים בחשבון את הבעיות והתקלות בהם נתקל עופר בסקירה, אני לא הייתי רץ והופך את ה-FiberBox לנתב הבייתי.

עוד נקודה שיש לקחת בחשבון היא העלות של ה-FiberBox והתוספת הנדרשת על ידי HOT על מנת לשדרג אליו.  גם אם ניתן לפעמים לקבל פטור מעלות ההתקנה החד פעמית בסך 350 שקל, תוספת עלות חודשית של 60 שקל לא ממש נראית סבירה למכשיר מסוג זה.

במקביל, יש לזכור שאם מסרסים את ה-FiberBox למצב מודם בלבד (זה אפשרי) מאבדים הרבה מאוד מהתכונות שהמוזכרות בסקירה – כמו DLNA, שימוש ב-YOUTUBE, השלט הוירטואלי וכד'.

לאור זאת אני החלטתי להשאר בשלב הזה עם ה-HOTBOX המקורי, המשמש אצלי כמודם בלבד, ולהמשיך להשתמש בנתב העצמאי שלי.

בהקשר זה יש לציין שהאפשרות להגדיל את נפח הערוץ העולה ל-200M היא שדרוג חביב אבל כל עוד ה-UPLOAD המוצע נשאר חד ספרתי, הוא לא ממש משמעותי.  בכל מקרה, גם אם אחליט לעבור ל-200M, אעשה זאת באמצעות ה-HOTBOX 2 ולא נראה לי שאעבור ל-FiberBox.

2 תגובות לפוסט “כמה מחשבות קצרות על ה-FiberBox של חברת HOT”

  1. מה עם תעוד/אפיון של הוטבוקס 2?

  2. מדריך משתמש קצר ניתן למצוא כאן – http://www.hot.net.il/UploadFiles/04_2014/40588_hot_hotbox_booklet_new.pdf

השארת תגובה