האם הדואופול של בזק והוט בסכנה?

באחד הפוסטים הקודמים, סיפרתי לכם על הרישיון שקיבלה חברת החשמל ממשרד התקשורת לביצוע ניסוי לאספקת שירותי אינטרנט, על תשתית הסיבים האופטים שלה, בבתי תושבים בקרית שמונה.  בראיון שנערך עם מנכ"ל חברת החשמל בעיתון גלובס, הוא הבטיח שפריסת התשתית בכל הארץ תארך כ-5 שנים ותביא לכל לקוח חיבור אינטרנט במהירות סימטרית של 100Mbps.  במידה והניסוי יצליח ופריסת התשתית אכן תתבצע כמובטח, הרי שתיווצר כאן תחרות אמיתית ורצינית ל-"בזק" ול-HOT בתחום אספקת תשתית אינטרנט. 

אתמול הוסיף משרד התקשורת נדבך נוסף לתחרות עם "בזק" והודיע על הקמת וועדה לבחינת מחודשת של תעריפיה.  וועדה זו נדרשת כיוון ש-"בזק", המוגדרת כמונופול בתחום התקשורת הנייחת, אינה עצמאית בקביעת מחירי השירותים אותם היא מספקת.

וועדה מסוג זה לא התכנסה מזה כ-6 שנים ואין ספק שכינוסה יביא לתמורות רבות בהסדרים הקיימים בשוק התקשורת הנייחת.  מצד אחד יתכן שהמלצות הוועדה יביאו להוזלה בתעריפים אותם גובה "בזק" מלקוחותיה, אך מצד שני יכול להיות שהוועדה תיתן ל-"בזק" עצמאות רבה יותר בקביעת מבנה התעריפים.  כיום "בזק" אינה יכולה להכריז על מבצעים או מסלולי היתקשרות, מבלי לקבל את אישורו של משרד התקשורת ויתכן שהוועדה תמליץ על מתן חופש פעולה רב יותר בתחום זה.

סוגיה נוספת שתונח על שולחן הדיונים של הוועדה היא קביעת תעריפים סיטונאיים בתחום התקשורת הנייחת.  קיימת סבירות גבוהה שהוועדה תמליץ על קביעת תעריפים סיטונאיים לגופים וחברות שירכשו היקף נרחב של שירותים נייחים  מ-"בזק".  כזכור, גם התחום הסלולרי נפתח לתחרות באופן דומה עם פרסום התקנות לקבלת רישיון מפעיל MVNO.

במידה והמלצה כזו תתקבל על ידי משרד התקשורת, יוכלו חברות התקשורת האחרות למכור ללקוחתיהם חבילה שלמה של שירותים, שיכללו בין השאר גם קו תקשורת נייחת שנרכש במחיר סיטוני מבזק.  כך לדוגמא יוכלו ה-ISP להציע ללקוחותיהם חבילת אינטרנט מלאה שתכלול הן שירותי קישור והן תשתית גישה.

שר התקשורת הקציב לוועדה לוח זמנים של שנה למסירת המלצותיה וקבע שבמסגרת דיוניה, היא תישמע את עמדותיהם של נציגי בזק והחברות האחרות.  כמו כן, תיפגש הוועדה עם נציגים ויועצים נוספים לפי ראות עיניה, ותאפשר למעוניינים נוספים להופיע בפניה.

4 תגובות לפוסט “האם הדואופול של בזק והוט בסכנה?”

  1. […] התקשורת השלישי במדינת ישראל, הוא גבוה מאוד.  כבר בעבר כתבתי על הנושא הזה […]

  2. […] ערכה בשנה שעברה חברת החשמל ניסוי בקרית שמונה בו סיפקה שירות אינטרנט סימטרי במהירות של 100Mbps לכ-100 בתי […]

  3. […] על ידי ראש הממשלה והרצון של משרד התקשורת להעמיד חלופה לדואופול של חברת "בזק" וחברת HOT, הביא לשינוס מותניים של כל […]

  4. […] על ידי ראש הממשלה והרצון של משרד התקשורת להעמיד חלופה לדואופול של חברת "בזק" וחברת HOT, הביא לשינוס מותניים של כל […]

השארת תגובה