השליטה בקבלת עדכונים מהבלוג עוברת לידים שלכם

Post Notificationחדי העין שבינכם בוודאי הבחינו שמבנה הודעות הדוא"ל האוטומטיות של הבלוג, המודיעות על פרסום פוסט חדש, השתנה לאחרונה.

שינוי זה נובע מהטמעת מערכת דוא"ל חדשה, המודיעה לכם על פרסום פוסטים חדשים כמעט בזמן אמת, ומאפשרת לכם שליטה על סוג העדכונים אותם תוכלו לקבל.

המנגנון הקודם התבסס על שירות של חברת MailChimp, הדוגם את ערוץ ה-RSS של הבלוג ובמידה והוא מוצא פוסט חדש, הוא שולח לכם הודעת דוא"ל.  השירות של חברת MailChimp הוא אמין וטוב, אך הגמישות שלו מאוד מוגבלת.

ראשית, דגימת ערוץ ה-RSS מתבצעת רק פעם ב-24 שעות, עובדה המעכבת את שליחת הדוא"ל המודיע על עדכון חדש, בשעות רבות.  בנוסף, למינויי הדוא"ל אין שום שליטה על הנושאים שלגביהם הם יקבלו עדכונים.

כך למשל, מספר קוראים פנו אלי וביקשו שלא אשלח להם עדכונים על פוסטים הנוגעים לטיולים שלי לפני תערוכת CES.  לעומתם, קוראים אחרים ביקשו לקבל עדכונים רק לגבי פוסטים הקשורים לאיגוד האינטרנט הישראלי.

המערכת החדשה לשליחת עדכונים בדוא"ל, המבוססת על תוסף (plug in) של מערכת WordPress, מטפלת בכל הבעיות שצוינו.

התוסף, המכונה Post Notification, נכנס לפעולה באופן אוטומטי מיד עם פרסום פוסט חדש וכתוצאה מכך הודעת העדכון תגיע אליכם דקות ספורות לאחר פרסומו. מבדיקות שערכתי מסתמן שהעיכוב המקסימאלי – מרגע פרסום הפוסט ועד שליחת הדוא"ל לאחרון המינויים – יגיע לכשעה, זאת בגלל השהיות בשרת ה-SMTP בו אני עושה שימוש.

עדכון רשימת תפוצהשימו לב שבסופה של כל הודעה שתגיע לתיבת הדואר שלכם מוטמע קישור (link) יחודי, הכולל את כתובת הדוא"ל ומפתח (token) יחודי (בתמונה משמאל מוקף קישור זה, שחלק שהמידע בו מוסתר, במלבן אדום).

לחיצה על קישור זה תעביר אותכם לדף יחודי לכל אחד מכם, בו תוכלו לבצע שינויים במנגנון השליחה.  בדף זה, שדוגמא ממנו תוכלו למצוא בתמונה משמאל, תוכלו לעדכן את רשימת הקטגוריות שלגביהן תוכלו לקבל עדכונים ולמחוק את עצמכם כליל מרשימת התפוצה.

כך למשל, מי שאינו מעונין בפוסטים על טיולים ימחק את סימן ה-V מקטגוריה זו ומי שמעוניין לקבל עדכונים רק לגבי פוסטים הקשורים באיגוד האינטרנט, ימחק את כל סימני ה-V פרט לזה המופיע לימין קטגורית האיגוד.

כמובן שמי שהמצב הנוכחי, בו מתקבל עדכון בדוא"ל על כל פוסט המתפרסם בבלוג, מתאים לו – אינו צריך לבצע שום שינוי.

אני מקווה שתמצאו את העדכון הזה שימושי ומתאים.  בהערות ובהארות ניתן לפנות על ידי תגובה לפוסט זה או באמצעות דף "צור קשר".

תגובה אחת לפוסט “השליטה בקבלת עדכונים מהבלוג עוברת לידים שלכם”

  1. אחלה פיצ'ר

השארת תגובה