הכירו את Toq – השעון החכם של Qualcomm

Toqחברת Qualcomm בחרה להציג את השעון החכם שלה, המכונה Toq, באוהל שקוף שמוקם ברחבת החניה שממול למרכז הקונגרסים.  בהתחשב בביצועים הבעייתים של מסכי מכשירים חכמים באור שמש, הבחירה במיקום זה נראית מעט מוזרה, אבל זה בדיוק מה ש-Qualcomm רצתה.

בניגוד לשעונים חכמים ומכשירים לבישים אחרים, המכונים כאן בחיבה wearable, המסך של ה-Toq פועל כל הזמן ומציג, בצבע מלא, את הנתונים המבוקשים.  יתר על כן, המסך חסכוני מאוד בצריכת חשמל והשעון יכול לעבוד ללא הפסקה בין 60 ל-70 שעות.

הטכנולוגיה מאחורי המסך מכונה Mirasol ובאופן עקרוני היא מתבססת על החזרי אור ולא על יצירת האור עצמו – באופן זה מצליח המסך להיות גם חסכוני בחשמל וגם קל מאוד.  זוהי טכנולוגיה ותיקה ומוכחת אבל עד לישום ב-Toq היא לא מצאה לעצמה נישה רלוונטית ויהיה מעניין לראות אם גם יצרנים אחרים יאמצו אותה.

Toq-UIה-Toq מדבר, באמצעות bluetooth, עם טלפונים חכמים המריצים Android ומציג על המסך התראות המגיעות אל הטלפון.  באמצעות אפליקציה שרצה על הטלפון (תמונת מסך משמאל) יכול המשתמש לקבוע איזה התראות יוצגו על השעון ומאילו אפליקציות הן תגענה.

בנוסף, ניתן לטעון לטלפון מיני-אפליקציות (applets) ו-Qualcomm גם נותנת את הכלים (SDK) הדרושים לפיתוח.  בטלפון איתו שחקתי הותקנה אפליקציה להצגת שערי מניות, אפליקצית מזג אוויר ואפליקציה השולטת על נגן המוזיקה בטלפון.  לשעון אין ממשק עברי ובגלל הזמן הקצר שהיה לי, לא הצלחתי לבחון אם הוא יכול להציג עברית.

החסרון של הטלפון הוא שפרט למענה ל-SMS-ים בתשובות מוכנות מראש, אין לו שום יכולת קלט (input) והשימוש העיקרי שלו הוא כשלוחה של הטלפון החכם.  לא ניתן לענות לשיחת טלפון באמצעותו, לא ניתן לכתוב דרכו דוא"ל או SMS והוא אינו כולל שום חיישן מתקדם כמו GPS או מד תאוצה (accelerometer).

לשעון יש שני כפתורים וירטואלים הממוקמים על הרצועה עצמה – לחיצה על העליון מדליקה את התאורה האחורית של המסך (עבור שעות הלילה) ולחיצה כפולה על התחתון מעבירה את המסך ממצב של הצגת השעה למצב של הצגת ההתראות.

למרות שה-Toq הוא מוצר מסחרי שניתן לרכישה בחנויות המקוונות, בשלב הזה, הוא נראה יותר כמו הוכחת יכולת מתקדמת מבית Qualcomm.  יחד עם זאת, ואם לוקחים בחשבון את מאות ה-wearable שהוצגו ב-CES השנה, ל-Toq יש תכונות יחודיות ששוה לזכור אותן.

השארת תגובה