ירית הפתיחה ל-CES 2014

ces2014באופן רשמי, CES 2014 תפתח רק ביום שלישי אבל כבר ביום ראשון (5/1/2014) התקיימו מספר אירועים מקדימים לעיתונאים ובלוגרים.

הכלכלן הראשי של ארגון ה-CES – שון דובראבק (Shawn Dubravac) – הציג את המגמות הצפויות בשוק האלקטרוניקה הבידורית בשנת 2014 והתמקד בשלושה תחומים עיקריים.

  • הוא צופה שבמסגרת CES 2014 יוכרזו לפחות 75 מכשירי טלוויזיה התומכים ב-UHDTV ובהתחשב בשיתופי הפעולה הצפויים לאורך כל שרשרת הערך – חומרה, חברות כבלים, שירותי VOD ותכנים מותאמים – הוא צופה לכ-150 הכרזות בתחום זה.  בארה"ב נמכרו בשנה שעברה רק כ-60,000 מכשירים מסוג זה אך מספר זה יזנק לדבריו ב-2014 לכחצי מיליון.
  • תחום המדפסות התלת מימדיות תופס תאוצה רבה ושטח ניכר מהתערוכה יוקדש לחברות העוסקות בתחום זה.  אמנם בשנה שעברה נמכרו בסך הכל רק כ-100,000 מדפסות כאלה ברחבי העולם, אבל הוא צופה שעם ירידת המחירים, יותר ויותר אנשים ימצאו שימושים מעשיים לטכנולוגיה זו ומספר המדפסות שישווקו יגדל פי כמה.
  • התקנים לבישים (wearable devices) הם אחד התחומים בהם הגידול יהיה לדבריו, דרמטי מאוד.  הוא צופה מעבר מהתקנים מוכרים כמו שעונים ומשקפיים להתקנים איזוטרים יותר וכך נוכל למצוא חיישנים מסוגים שונים בכל דבר שאנו לובשים או נושאים על גופנו.  כך לדוגמא יהיה ניתן למצוא מדי משקל וצעדים מושתלים בתוך נעליים, משדרי Bluetooth בארנקים וכיוב'.

Koeningסטיב קוניג (Steve Koening) שעלה אחריו לבמה, הציג את הזווית הבין לאומית של שוק המחשבים והאלקטרוניקה הבידורית והדגיש מספר נתונים מפתיעים לגביו.

  • בשנת 2013 צמח השוק הבין-לאומי קצת יותר ממה שהיה צפוי ובמונחים כספיים גדל בכ-3%, בעיקר עקב גידול בצריכה של מוצרים אלה במדינות מתפתחות – כמו סין והצגת שתי קונסולות המשחקים החדשות של מיקרוסופט וסוני.  בשנת 2014 צפויה דעיכה קטנה של 1% בהכנסות, בעיקר עקב הופעת מוצרים זולים ואטרקטיביים יותר, בעיקר טלפונים חכמים וטאבלטים.
  • אם משווים את העולם המפותח (ארה"ב, מערב אירופה, יפן) לעולם המתפתח (סין, מזרח אירופה, דרום אמריקה), הרי שההכנסות מכל אחד משווקים אלה זהה.  רק לפני 5 שנים היתה החלוקה בין השווקים 60%-40% לטובת העולם המפותח אבל מגמה זו משתנה במהירות.  כבר ב-2015 צפוי שההכנסות מהעולם המתפתח יהיו גדולות מאלה של העולם המפותח כאשר הכוח המרכזי במגמה זו הוא סין, ש-1.3 מליארד תושביה מתקדמים במהירות לתוך העולם המודרני וצורכים טלפונים, טאבלטים וטלוויזיות בקצב הולך וגובר.
  • כבר היום חלקם של תושבי סין בעוגת ההוצאות על מחשבים ומוצרי צריכה טכנולוגיים הוא הגדול ביותר בעולם.  בכך עקפה סין את ארה"ב שהודחה אל המקום השני.
  • בשנת 2014 ימכרו ברחבי העולם כ-350 מיליון טאבלטים ורובם יהיו בעלי מסך הקטן מ-9 אינץ' – הצרכנים מעדיפים מסכים קטנים וזולים על פני מוצרים גדולים, כבדים ויקרים.  מספר הטלפונים החכמים שימכרו ב-2014 צפוי שיעמוד על 1.25 מיליארד!  בכל שניה של 2014 ימכרו ברחבי העולם 40 טלפונים חכמים ומישהו גם צריך לייצר אותם בקצב הזה…
  • המחיר הממוצע של טלפון חכם ירד מכ-$400 בשנת 2010 לפחות מ-$300 בשנת 2014 – האחראים לכך הם היצרנים הסיניים שמצאו דרכים ליצר טלפוני אנדרואיד בעלי מפרט משמעותי במחירים אטרקטיביים.

האירוע המרכזי של היום היתה מיני תערוכה המכונה CES Unveiled שבה נחשפים המוצרים החמים והחדשים ביותר של CES 2014.  התערוכה השנה היתה מעט דלה אבל בכל אופן מספר מוצרים משכו את העין:

  • Kolibreeכדוגמא למקומות המפתיעים אליהם מגיעה הטכנולוגיה, חשפה חברת Kolibree מברשת שיניים חשמלית, הנטענת באופן אלחוטי.  המברשת מתחברת, באמצעות Bluetooth, אל הטלפון החכם ומשדרת נתונים לגבי משך הצחצוח וטיבו ובתגובה נותנת למשתמש טיפים והדרכה.  המוצר עדיין אינו זמין וככל הנראה יפותח במלואו באמצעות פרויקט שיפתח בקרוב ב-Kickstarter.  מחירו של המוצר ינוע בין $100 ל-$200.
  • חברת Lenovo חשפה מספר מחשבים ניידים חדשים ולראשונה הכריזה, בשיתוף פעולה עם EMC, על מערך דיסקים מתוצרתה.  שני המוצרים שתפסו את מרבית תשומת הלב היו ה-Yoga 2 – המחשב המתקפל של החברה ובנוסף מחשב AIO (דגם N308) בעל מסך 19 אינץ' המריץ אנדרואיד.  ה-Yoga 2 בגרסת 11 אינץ' כבר אינו מריץ Windows 8 RT אלא גרסא מלאה של Windows ונראה שמיקרוסופט איבדה שותף נוסף בתחום ה-Windows על מעבדי ARM.  ההכרזה על מחשב נייד שמריץ Android, מראה ש-Lenovo פוזלת גם לצד השני של המפה ושלדעתה גם לגוגל יש מקום בארסנל המוצרים שלה.
  • חברת Netatmo שהציגה בשנה שעברה מערכת חיזוי מזג אוויר הנשטלת על ידי טלפון החכם, הציגה השנה צמיד לביש המכונה June המתריע מפני חשיפה ארוכה מדי לשמש.  ההתראה מגיעה, איך לא, לטלפון הנייד ומדווחת למשתמש על הצורך במריחת קרם הגנה, על מקדם ההגנה הנדרש ומתי כדאי לעבור למקום מוצל.
  • LG_G_Flexחברת LG הציגה לראשונה בציבור את הטלפון בעל המסך הקעור המכונה Flex G.  המסך של הטלפון הוא בגודל 6 אינץ' וכפי שניתן לראות בתמונה המצורפת הוא אכן… קעור.  מעבר לכך מדובר בטלפון אנדרואיד סטנדרטי הדומה באופיו לשאר הטלפונים של החברה.
  • חברת Cobra המוכרת מעולם גלאי הראדר למכוניות הציגה סוללה נטענת שיכולה להתניע מכונית.  הסוללה, המכונה JumPack, נטענת מרשת החשמל או משקע המצית במכונית עצמה ובאפשרותה לספק אנרגיה שתספיק ל-3 עד 4 ניסיונות התנעה.  היא כוללת פנס וכמובן היא גם בעלת יכולת להטעין מכשירים אחרים ובכלל זה טאבלטים הדורשים 2.1A.
  • חברת SmartCharge הציגה נורת LED המתחברת לבית מנורה סטנדרטי וכוללת סוללה נטענת קטנה הנמצאת בגוף הנורה.  הנורה יודעת לזהות הפסקת חשמל ועוברת להשתמש בסוללה הפנימית, המספיקה לעד 4 שעות תאורה.  בכדי לעבור ליצור המוני של הנורות מגייסת החברה כסף במסגרת פריוקט Kickstarter.
  • yurbudsחברת Yurbuds המתמחה בפיתוח ויצור אוזניות המיועדות לשימושים ספורטיביים הציגה בתערוכה את גרסת ה-bluetooth של האוזניה המובילה שלה –  ה-INSPIRE.  בניגוד לרוב המוצרים שהוצגו בתערוכה, האוזניות הללו זמינות לרכישה כבר עתה במחיר של $170.

מחר (יום שני 6/1/2014) יתקיים מרתון של הרצאות בהן יציגו חברות מובילות כמו LG, פנסוניק, אינטל, Qualcomm, סמסונג, Hisense ו-Huawei את המוצרים החדשים שלהן ואת כיווני הפעולה האסטרטגים שלהן בשנה הקרובה.

יש למה לצפות.

השארת תגובה