CES 2014

ces2014ביום שלישי תיפתח בלאס וגאס תערוכת האלקטרוניקה והמחשבים הגדולה בעולם – ה-Consumer Electronic Show או בקיצור CES.  לתערוכה, שתתקיים בין ה-7 ל-10 לינואר, צפויים להגיע כ-150,00 מבקרים שימלאו עד תום את מרכז הקונגרסים הענק ואת עשרות בתי המלון בעיר.

בתערוכה יטלו חלק 3,200 חברות שיציגו את המוצרים שלהן במסגרת 30 אזורי תוכן טכנולוגיים שונים.  חלק מאזורים יתמקדו בטכנולוגיות חדשניות כגון הדפסה תלת מימדית, רובוטיקה, התקנים לבישים, טכנולוגיות רפואיות ומכוניות ללא נהג והשאר בטכנולוגיות מסורתיות כמו אודיו ווידאו, מחשבים, תקשורת סלולרית וכיוב'.  על פי ההערכות המגיעות ממארגני התערוכה, למעלה מ-20 אלף מוצרים חדשים יוצגו השנה לראשונה ב-CES.

במקביל לתערוכה תתקיימנה סדרה ארוכה של הרצאות מליאה בהם ינאמו המנכ"לים של כמה מהחברות המובילות בעולם.  בין הנואמים ניתן למצוא את בריאן קרזניץ' – מנכ"לאינטל (Intel), מריסה מאייר – מנכ"לית יאהו! (!Yahoo), ג'ון צ'יימברס – מנכ"ל סיסקו (Cisco), פאול ג'יקובס – מנכ"ל קוואלקום (Qualcomm) וקאזו היראי – מנכ"ל סוני (Sony).

המוצרים המסקרנים ביותר בתערוכה עומדים להיות המסכים הקמורים – הן לטלפונים סלולריים והן לטלוויזיות.  כאן צפויות להוביל סמסונג, סוני ו-LG כשהאחרונה הציגה לא מכבר את הטלפון הקעור שלה – Flex G.  בתחום הטלפונים הסלולריים, וככל הנראה בעקבות ההאטה ברכישות של ה-Galaxy S4, יתכן וחברת סמסונג תציג את ה-Galaxy S5 שלה שיכלול אף הוא מסך קמור, ובדומה ל- iPhone 5S,  גם מעבד 64 ביט.

תחום מדפסות התלת מימד תפס ב-2013 תאוצה רבה וסביר להניח שב-CES 2014 נראה שורה ארוכה של מוצרים נוספים ומפתיעים.  אחד המסקרנים הוא העט התלת מימדית של חברת WobbleWorks שהצליחה לגייס 2.3 מיליון דולר ב-Kickstarter.  תחום שיזכה להתייחסות מיוחדת הוא עולם החפיצים הלבישים – שעונים, צמידים ומשקפיים וכאן יהיה מעניין לראות את  ה-SmartWatch 2 של סוני, את ה-Galaxy Gear של Samsung ואת ה-Toq של Qualcomm.

חובבי המשחקים יתעניינו בחברת Valve שתופיע, לראשונה השנה, בביתן עצמאי.  שיתוף הפעולה של החברה עם Linux ומגוון המחשבים שהיא מתכוונת לשווק מעוררים כבר עתה עניין רב.  פרט לכך אנו צפויים לראות את כל החידושים של אינטל ומיקרוסופט בתחום הטאבלטים וה-Ultrabooks מבוססי Windows 8.1 ובמקביל את סוללת מחשבי ה-Chromebook שהוכרזה לאחרונה על ידי Acer, סמסונג ו-HP.

תחום נוסף שצפוי לתפוס כותרות ב-CES 2014 הוא עולם הרכב והטכנולגיות המוטמעות בו.  בין המציגות יהיה ניתן למצוא את  אאודי (Audi), ב.מ.וו (BMW), פורד (Ford), קיה (Kia), מאזדה (Mazda), מרצדס (Mercedes) וטויוטה (Toyota) שיציגו מכוניות חשמליות, מכוניות ללא נהג ומערכות אלקטרוניקה בידורית לנהג ולנוסעים.

כמו ב-4 התערוכות האחרונות, גם השנה אהיה בלאס וגאס בזמן התערוכה והכנסים ואעביר לכם התרשמות אישית מהם.  כאמור, התערוכה תיפתח לקהל ב-7 לינואר אבל אירועים ראשונים לעיתונאים ובלוגרים יערכו כבר היום ומחר – צפו לדיווחים בקרוב.

השארת תגובה