פולארויד ממציאה את עצמה מחדש

הצעירים ביננו, שיביטו במצלמה המגושמת דמוית הצפרדע המופיעה משמאל, יתקשו להאמין שהיא היתה אחד הגאדג'טים הלוהטים ביותר של שנות ה-70 וה-80 במאה הקודמת.  למצלמה הזו, דגם SX-70 של חברת פולארויד (Polaroid), היתה תכונה יחודית – כדקה לאחר הלחיצה על כפתור הצילום האדום, היא פלטה עותק מודפס של התמונה.

המצלמה הזו הפכה מהר מאוד להיות איקון תרבותי ושימשה אמנים רבים, כמו אנדי וורהל, ככלי אומנותי.  צלמים מקצועיים השתמשו בה לבדיקת הקומפוזיציה ותנאי התאורה וחוקרי מז"פ הפכו אותה לכלי מרכזי לתיעוד זירות פשע.  זכורה במיוחד הופעתה בסרט המצויין "ממנטו" בה עושה הגיבור (גיא פירס) שימוש רחב במצלמה על מנת לתעד אירועים שונים.

היום, בעידן המצלמות הדיגיטליות, האפשרות לצפות בתוצאה המצולמת שניות לאחר הצילום נראית ברורה מאליה, אך בעידן מצלמות הפילם האנאלוגיות, היו עוברים מספר ימים בין הצילום עצמו לצפיה בתוצאה המודפסת.  המידיות שסיפקו מצלמות ה-SX-70 (ומאוחר יותר גם ה-SLR 680 וה-SLR 690) היתה ייחודית והפכה את חברת פולארויד, שיצרה אותן ואת דפי הצילום המיוחדים, לגדולה וריווחית במיוחד.

סיפור ההצלחה של פולארויד הסתיים בתחילת שנות ה-2000.  הפופולריות של המצלמות הדיגיטליות הפכו את הטכנולוגיה של פולארויד למיותרת ובסוף 2001 חברת הענק הזו פשטה את הרגל וביקשה את הגנת בית המשפט מנושיה (Chapter 11).  במהלך השנים שאחרי פשיטת הרגל עברו הנכסים של פולארויד טלטלות רבות והחברה החליפה מספר בעלים.  רק בסוף שנת 2008 הצליחה החברה להתאושש ולהציג מוצרים חדשים וייחודיים.

מוצר הדגל הנוכחי של חברת פולארויד היא מצלמת ה-PoGo.  זוהי מצלמה דיגיטלית ברזולוציה של 5 מגה-פיקסלים, עם מסך של 3 אינ'ץ, זום דיגיטלי X4 העושה שימוש בכרטיסי SD סטנדרטיים.  אבל כראוי למצלמה מבית פולארויד, היא גם כוללת בתוכנה מדפסת המפיקה תמונות בגודל של 5 ס"מ על 7.5 ס"מ.  לאחר הצילום, המשתמש במצלמה יכול לבצע פעולות עריכה, כמו חיתוך ומרכוז ובסופן להדפיס את התמונה.  העלות של המצלמה היא כ-200$ ו-10 ניירות הדפסה, המכונים ZINK, עולים 5$.

מי שמעוניין רק בפונקציית ההדפסה, יכול לרכוש בעלות של 49$ את מדפסת ה-PoGo המתחברת למצלמות וטלפונים סלולריים ב-USB או ב-Bluetooth.

במהלך תערוכת CES 2010 הכריזה חברת פולארויד על שיתוף פעולה מעניין עם הזמרת והאמנית Lady Gaga שתהפוך למעצבת של קו מוצריים יחודי של החברה אשר יוצגו לקראת סוף שנת 2010.  הכרזה זו ריכזה עניין רב והפכה את הביתן של פולארויד לאחד העמוסים ביותר בתערוכה.

בנוסף לקו מוצרי ה-PoGo, הציגה החברה במהלך CES 2010 מגוון רחב של מוצרים משלימים לתחום הצילום – מצלמות דיגטליות רגילות, מצלמות וידאו דיגטליות, מסגרות תמונה דיגטליות, מסכי טלוויזיה ואוסף גדול של מוצרים משלימים.

פולארויד, שהוקמה בשנת 1937, היא באמת סיפור מיוחד.  החברה, שכמעט נעלמה בתחילת שנות ה-2000, הצליחה לפלס את דרכה בעידן הדיגיטלי והמציאה את עצמה מחדש, תוך שמירה על המוטיב המרכזי שאיפיין אותה לאורך כל השנים.

השארת תגובה