יומן מסע 2013 – פרק 4 (Bryce Canyon)

הכניסה ל-Bryce Canyonהיום הזה הוקדש כולו לביקור מקיף ב-Bryce Canyon, אבל לפני כן, איך אפשר
להתחיל בלי כמה מילים על מזג האוויר.  בזמן ארוחת הבוקר במלון נכנס לחדר האוכל אחד העובדים של המלון וכמנהג האמריקאים התחיל לפטפט עם האורחים.

הוא סיפר שחזר לפנות בוקר מחופשה בלאס ווגאס ושהקור בדרך היה בלתי נסבל.  גם הוא צילם את מד המעלות ברכב שלו והראה לנו תמונה עם
טמפרטורה של מינוס 10 מעלות פרנהייט – בערך מינוס 23 צלסיוס.

כשאחד האורחים שאל אותו מה הטמפרטורה בחוץ כרגע, הוא ענה 0 מעלות פרנהייט, כלומר כמעט מינוס 18 צלסיוס.  ואכן כשיצאתי אל הרכב על מנת להתחיל בנסיעה, מד הטמפרטורה אצלי הראה מינוס 16 מעלות.

Frozen Colaכדי לתת תחושה מה קורה בטמפרטורות כאלה, תסתכלו על התמונה משמאל – זה מה שקרה לכוס קולה שהשארתי הלילה באוטו.  הקולה קפאה לחלוטין ומכיוון שהנפח של קרח גדול מזה של מים, נוצר מפל קפוא של קולה בתוך הרכב.

גם בקבוק המים שנראה ברקע – קפוא לחלוטין.  עוד תמונות של נטיפי הקרח תוכלו לראות בגלריית הפייסבוק.

אחרי שהפשרתי את הרכב וניקיתי את השמשות מהקרח שהצטבר בלילה, יצאתי מ-Richfield ונסעתי דרומה על כביש 89 כ-135 ק"מ.  ה-89 הוא כביש חד-גוני, בעל נתיב אחד לכל כיוון, שעובר באיזורים כפריים המשבוצים חוות רחבות ידים של פרות וסוסים, ומסתיים בצומת עם כביש 12.

על כביש זה נוסעים כ-25 ק"מ עד הכניסה ל-Bryce Canyon אבל כבר בדרך מקבלים טעימה ראשונה בדמות ה-Red Canyon אותו הוא חוצה.  בגלריה הזו תוכלו לראות מספר תמונות של ה-Red Canyon שצולמו מהכביש.

ה-Bryce Canyon הוא אחד מהפארקים המתויירים ביותר בארה"ב – כ-1.5 מיליון מבקרים מגיעים אליו מדי שנה, בעיקר בחודשי הקיץ.  את הפארק חוצה כביש באורך של כ-30 ק"מ שלאורכו 13 נקודות תצפית על התופעות הגיאולוגיות המאפינות אותו.  מכל אחת מנקודות אלה ניתן לראות נופים מרהיבים וצורות סלעים יחודיות.

Frozen Hoodoo'sהמאפיין הבולט ביותר של ה-Bryce Canyon הם ה-Hoodoo's.  אלה הם עמודי סלע ניצבים שבראשם, סלע גדול.  עמודי הסלעים מורכבים מאבן גיר רכה
יחסית שהמים והרוח שוחקים בקלות יחסית ואילו האבן שבראשם מורכבת
מגרניט שחסינה לכוחות אלה.  כתוצאה מכך העמודים עצמם דקים ושבריריים ואילו הסלע בקצה גדול וכבד.  כאשר העמוד נשחק מעבר למידה מסויימת הוא קורס והסלע שבראשו נופל.

על פי האמונה האינדיאנית הרווחת באיזור זה, עמודי סלע אלה הם אנשים שסר חינם מלפני האלים ואלה הפכו אותם לניצבים סטטיים, מה שמזכיר מעט את סיפור אשת לוט שהפכה לנציב מלח.  ואכן, אם מביטים ב-Hoodoo's היטב,
לפחות חלק מהם אכן נראים אנושיים למדי.

בגלרייה תוכלו לראות חלק קטן מהתמונות שצילמתי ב-Bryce Canyon.  אופן הביקור המומלץ בפארק הוא לנסוע את כל 30 הק"מ של הכביש החוצה אותו עד הקצה ורק אז לחזור ולעצור בכל אחת מנקודות התצפית.  לפיכך התמונות בגלרייה הם מסוף הפארק (Rainbow Point) הנמצא בגובה של כ-2,700 מטר ועד לכניסה הנמצאת בגובה של כ-2,300 מטר.

השארת תגובה