תליונים פונקציונאלים לטלפונים סלולריים

יעקב דהן (Jacques Dahan) הוא יהודי צרפתי שעקר להונג קונג ופיתח שורה ארוכה של תיליונים (ornaments) לטלפוניים סלולריים המשווקים תחת המותג MiPlug.

מלבד גודלים הזערורי, היחוד של תליונים אלה טמון בכך שהם כוללים תכונות רבות המרחיבות את היכולת של הטלפון הסלולרי.

מלבד החוט הדקיק, המאפשר לתלות אותם על הטלפון עצמו או על מחזיק מפתחות, לכל התליונים במשפחת MiPlug יש שלוש תכונות משותפות:

  1. חיבור USB המאפשר לטעון את הטלפון מיציאת ה-USB של המחשב (או מטען בעל יציאת USB סטנדרטית),
  2. חיבור לטלפון הסלולרי עצמו,
  3. קורא כרטיסי MicroSD.

מנקודה זו, לכל אחד מהתליונים יש תכונות נוספות המייחדות אותו.

התליון הבסיסי ביותר הוא ה-MiPlug דגם +H, הכולל רק את שלוש התכונות הבסיסיות שצוינו לעיל, ושניתן להשיג אותו ב-5 צבעים שונים: שחור, אדום, ירוק, תכלת וכתום.

כפי שניתן לראות בתמונה הצמודה לטקסט משמאל, על ידי משיכת הטבעת הלבנה ניתן להפריד את שני חלקי התליון.  בצד אחד שלו ניתן לראות את חיבור ה-USB ובצד השני את החיבור אל הטלפון עצמו.

בתמונה לידה ניתן לראות, בצד השני של מחבר ה-USB, את קורא כרטיסי ה-Micro SD — חיבור ה-USB למחשב מאפשר את קריאת תוכנו של הכרטיס.

תליון נוסף הוא ה-+A601.  מלבד שלוש התכונות הבסיסיות, כולל תליון זה סוללה נטענת של 320mAh.  בזמן שמחבר ה-USB מחובר למחשב או למטען ה-USB, נטענת גם הסוללה המובנית בתוך התליון.  כאשר הסוללה הפנימית של של הטלפון מתרוקנת, ניתן לחבר את התליון אל הטלפון הסלולרי ובכך להשיג עוד כשעתיים של דיבור או כ-48 שעות המתנה.  גודלו של התליון הזה הוא בסה"כ פחות מ-2 ס"מ על 2 ס"מ.

תליון מתקדם יותר הוא ה-+A7.  מלבד 3 התכונות הבסיסיות, תליון זה מאפשר לסנכרן את הטלפון הסלולרי, דרך מחבר ה-USB שמשמש גם לטעינת הטלפון, אל המחשב.  כמו כן, מאפשר תליון זה שימוש בטלפון כמודם אלחוטי למחשב ובנוסף הוא גם מכיל עט חרט (stylus) זערורי.

תליון נוסף הראוי לציון הוא ה-+O. הוא זהה בתכונותיו ל-+A7, אך במקום עט חרט הוא כולל לד (led) המהבהב בכל פעם שמתקבלת בטלפון שיחה או SMS — תכונה זו שימושית למתקשים בשמיעה או כאשר הטלפון נמצא במצב שקט.

ל-MiPlug יש עוד מספר מוצרים וניתן להתרשם מהם באתר האינטרנט של החברה אשר מעוצב בקפידה.

יעקב אינו מייעד את המוצרים שלו ללקוחות סופיים.  הוא מעוניין למכור אותם לחברות המיצרות טלפונים סלולריים, לחברות הסלולר עצמן או לחברות הזקוקות לגימיק שיווקי שניתן לחלק ללקוחות.

המחיר של תליונים אלה ברכישה בכמויות אינו גדול ולדבריו לא יעלה על 30 עד 40 שקל.

המעונינים יכולים לפנות אליו ישירות לכתובת הדוא"ל הרשומה באתר.

השארת תגובה