מיקרוסופט מחמיצה גם את מהפכת הטאבלטים

בהרצאת הפתיחה של תערוכת CES 2011 הכריז סטיב בלמר, מנכ"ל חברת מיקרוסופט, שהגירסא הבאה של Windows תרוץ גם על מעבדים שאינם מתוצרת אינטל או AMD.

מיקרוסופט שוברת בכך שותפות ארוכה ואמיצה של 25 שנה עם אינטל ומאפשרת ל-Windows לרוץ גם על ה-Snapdragon של קוואלקום, ה-Tegra של nVidia וגרסת ה-ARM של Texas Instruments.

ההכרזה הזו היא אולי מרשימה, אבל בפועל, זוהי הודאה בכשלון קולוסאלי נוסף – בפעם השניה, תוך פחות משנה, מיקרוסופט מחמיצה שינוי מהותי בשוק הצרכני.

ניתן לשער שבמהלך השנה האחרונה התבונן סטיב בלמר בתדהמה בשטפון הטאבלטים והבין ש-Windows 7, בתצורה הנוכחית שלה, אינה יכולה להתמודד בשוק הזה.  היא איטית וכבדה מדי כדי להתאים לסביבה הדינמית הזו וגם חסרה לה חנות אפליקציות.

לעומתה, iOS של Apple מצד אחד וה-Android של גוגל מצד שני, מכרסמים חלקים הולכים וגדלים של שוק הטאבלטים ומותירים את Windows מאחור.

סטיב בלמר בוודאי גם מודאג מ-Chrome OS, הנמצאת מעבר לפינה, והמאפשרת סביבה ניידת אמיתית המבוססת על מערכת הפעלה קלה וזריזה.  על מנת להשאר רלוונטית בשוק הזה מיקרוסופט צריכה לאפשר ל-Windows לרוץ על סביבות חומרה "קלות" יותר ומעבדי ה-ARM הם בדיוק המענה לכך.

אינני מקנא במנכ"ל אינטל, פול אוטליני, שחגג מוקדם יותר היום את הכרזת מעבדי Sandy Bridge.  ההכרזה של סטיב בלמר שופכת מי קרח על בלעדיות שנמשכת יותר מ-25 שנה, שאף זכתה לכינוי WiNtel – חיבור של Windows ו-Intel.

החמצה דומה רשמה מיקרוסופט עם מערכת ההפעלה שלה לטלפונים ניידים.  במשך שנים ניסתה מיקרוסופט לקדם את Windows Mobile ללא הצלחה – היא היתה כבדה, איטית ונטולת אפליקציות משמעותיות.

ה-iPhone של Apple וטלפוני ה-Android של גוגל פשוט דרסו את המוצר הנחות של מיקרוסופט.  לאחר שנים של הימור על הסוס הלא נכון הבינה מיקרוסופט, באיחור רב, שהיא צריכה מערכת הפעלה חדשה לפלטפורמה הזו.

טלפונים המבוססים על מערכת ההפעלה החדשה – Windows Phone 7 – החלו להימכר רק לפני חודשים, אך הם מתמודדים בשוק רווי ולא נראה שיטביע בו חותם רציני בזמן הקרוב.

משמעות ההכרזה היום היא שמיקרוסופט מחמיצה את שוק הטאבלטים הנוכחי.  אולי בעוד שנה, ואולי רק בעוד שנתיים, נראה גרסת Windows המתאימה לפלטפורמה הזו.

עצוב לגלות עד כמה מיקרוסופט מנותקת מהתמורות הגדולות המתרחשות בסביבה הצרכנית ועד כמה איטיות התגובות שלה.

9 תגובות לפוסט “מיקרוסופט מחמיצה גם את מהפכת הטאבלטים”

  1. […] NetCHEIF Blog זרקור על רשתות ביתיות, קישור לאינטרנט, חומרה, תוכנה וכל מה שבינהם « מיקרוסופט מחמיצה גם את מהפכת הטאבלטים […]

  2. […]   Apple ו-Google הן נושאות הדגל במהפיכה הזו, וכפי שצפיתי בפוסט אחר, אני משער שהן יאפילו על נוכחותה של מיקרוסופט בתחום […]

  3. http://www.pc.co.il/?p=50856

  4. […] בזוגיות ארוכת השנים של אינטל ומיקרוסופט, שפרץ בכנס CES 2011, מעמיק ומתדרדר ובשבוע האחרון אנו עדים לחילופי מסרים […]

  5. […] את כנסי המפתחים השנתיים שלהן.  חוסר התיאום הזה, שלאור התקררות היחסים בין שתי החברות נראה מכוון למדי, ביחד עם התכנים המוצגים […]

  6. […] שכבר כתבתי בתחילת השנה, מיקרוסופט תגיע לעולם הטאבלטים בפיגור רציני לעומת […]

  7. […] בלמר ב-CES 2012 תהיה רק היום אחה"צ, אבל סביר להניח שבדומה לשנה שעברה, גם הפעם הוא יתמקד במערכת ההפעלה […]

  8. […] מסויימת יש כאן נקמה מאוחרת על גיגית המים הקרים שמיקרוסופט שפכה ב-CES של השנה שעברה על ההכרזה של אינטל […]

  9. […] שיחליף את באלמר יקבל חברה שגם אחרי שלוש שנים של השקעות מסיביות, עדיין מחפשת את דרכה בעולם המחשבים, […]

השארת תגובה